OnGuard Workstation
Låt medarbetarna fokusera på affären
– inte kontorstekniken.
OnGuard Workstation är Din IT-avdelning som hjälper medarbetarna att arbeta snabbt och effektivt med rätt saker. Allt viktigt som dator, tillhörande utrustning, uppdateringar, IT-säkerhet mm. ingår i månadskostnaden. Givetvis finns alltid svensktalande support att ringa till eller en personlig tekniker på plats vid behov.
Onguard Workstation är ett paket av tjänster med syftet att förenkla och effektivisera beställningen av nya arbetsplatser till nya eller befintliga medarbetare. Förutom att vi sköter alla inköp, installerar rätt program och ser till att dessa fungerar för användaren så ser vi även till att informationen är säker och skyddad.
Vi har tydliga processer och rutiner som säkerställer en snabb och säker hantering av din nya arbetsplats. Försäkring för all hårdvara är inkluderat och eventuella försäkringsärenden hanterad på snabbast tänkbara sätt.

OnGuard Workstation - Light
OnGuard Workstation ”Check in” (engångsaktivitet)
- När företag ansluter sig till tjänsten ingår även en inventering av utrustningen där både ExternIT och företaget får en bra överblick över IT-miljön. Även en rapport med problematiska datorer, supportintensiva medarbetare etc. ingår och skickas till kunden. Detta är ett utmärkt underlag inför förbättringsåtgärder i form av exempelvis ny utrustning eller utbildning.
- I detalj:
-
- Uppsättning av konton i utvalda system (AD/E-post/VPN m.fl.)
- Rättighetshantering till system och mappar.
- Avinstallation av fabriksinstallerade ej godkända program.
- Installation och uppdatering av standardapplikationer.
- Installation av företagets utvalda program.
- Installation och konfiguration av E-post och Office-paket.
- Installation av printer.
- Leverans och inkoppling av datorn på plats hos kunden.
Onguard Business Premium (95kr/arbetsplats/mån)
- För att säkerställa en kontinuerlig trivsam och säker upplevelse för medarbetaren och dess arbetsplats ingår proaktivt arbete i form av uppdateringar av programvaror samt larm och hantering larm, detta sköts oftast helt automatiserat efter noggranna tester och översyn av våra specialister som hanterar arbetsplatstjänsterna.
Onguard Support 8-17 (195 kr/medarbetare/mån)
- Vi ser det som en självklarhet att våra kunder kan vända sig till en Svensk IT-support genom att ringa, mail eller via ärendehanteringssystem om problem uppstår, där vi smidigt kan fjärrstyra efter godkännande. Vi har även möjlighet att erbjuda en tekniker på plats vid behov som kräver fysisk närvaro.
Frågor eller funderingar?
Tel: 08-501 015 21
Mail: sales@externit.se
Tillval OnGuard Workstation - light:
Anti-virus och anti-malware (valbart)
Backup (100 GB) varje natt i 30 dagar (valbart)
E-post Office 365 Business Premium (Mail + Office)
E-post Hosted Exchange 2016 (Mail + data i Sve)
29 kr/arbetsp./mån
195 kr/arbetsp./mån
119 kr/medarb./mån
59 kr/medarb./mån

OnGuard Workstation - Plus
Innehåller alla delar av OnGuard Workstation – Light
Hårdvara:
- Vi erbjuder flera typer av standardiserade bärbara datorer i form av 2 st. 14 tummare och 2 st. 12 tummare. Vi kan även sätta ihop andra skräddarsydda alternativ för just ditt företag. För medarbetare med ”fasta” arbetsplatser rekommenderar vi även tillvalen dock, skärm och mus och tangentbord. Vid hyra av hårdvara gäller som standard 36 månaders avtal.
- Hårdvara i detalj:
-
- Laptop 12” Business
- Laptop 12” Business Premium
- Laptop 14” Business
- Laptop 14” Business Premium
- Skärm 24” Business
- Skärm 27” Business Premium
- Dock Business
- Mus + tangentbord Business
- Mus + tangentbord Business Premium
Pris/mån (hyra)
295 kr/dator
395 kr/dator
349 kr/dator
395 kr/dator
—
—
—
—
—
Frågor eller funderingar?
Tel: 08-501 015 21
Mail: sales@externit.se

Paketet inkluderar:
Onguard Workstation “Check in”
Onguard Business Premium
Onguard Support 8-17
Anti-virus och anti-malware (valbart)
Backup (100 GB) varje natt i 30 dagar (valbart)
E-post Office 365 Business Premium (Mail och Office pak)
Laptop 12” Business Premium
Skärm 24” Business
Mus och tangentbord Business
995 kr/medarbetare/mån
Network

– OnGuard Network ser till att Du kan koncentrera Dig på din affär – inte trådarna, switcharna, routrarna och all annan IT-teknik som ska fungera i företaget. Förutom att vi kan hantera all existerande teknik – antingen som en löpande IT-avdelning eller som en extern resurs – så kan vi proaktivt assistera med råd hur man kan designa en set-up som möter upp de kommande krav som finns utifrån kundens förhållanden och affär. Det är inte ovanligt att dyra inköp och svårt att veta vilka produkter man ska välja skapar osäkerhet – men vi är proffs på detta och vägleder kunden.
Onguard Network är tjänster syftar till att vi helt eller delvis tar hand om företagets lokala nätverk, dvs. både router, switchar och patchkablar. Vi övervakar hårdvaran och ser löpande till att uppdatera mjukvaran i utrustningen. Vi säkerhetstestar även nätverket och rapporterar eventuella brister och lämpliga åtgärder som leder till högre säkerhet och skyddar företagets data.
De flesta komponenterna kan fjärrstyras och eventuella förändringar kan ske snabbt. All tillgänglighet mot er utrustning utifrån är spärrad och kräver säker anslutning.
- Brandvägg ”Business”
- 395 kr/mån (8995 kr att köpa loss)
- Managering av brandvägg: 495 kr/mån
(back-up, dokumentering, uppdatering, ev. konfig, övervakning)
- Brandvägg ”Business Premium”
- 695 kr/mån (11995 kr att köpa loss)
- Managering av brandvägg: 995 kr/mån
(back-up, dokumentering, uppdatering, ev. konfig, övervakning)
- Switch
- Switch POE – 24/48 portar
- Switch – 24/48 portar
Notera att genom samarbetspartners kan vi även erbjuda dragning av nätverk och konferensrumsrelaterade kablage.
Frågor eller funderingar?
Tel: 08-501 015 21
Mail: sales@externit.se
Wifi

Det trådlösa nätverket ska bara fungera! Allt på kontoret är uppkopplat och beroende av det trådlösa nätet. Inget får gå fel. Vår lösning på detta kallar vi OnGuard Wifi. Denna tjänst innebär att vi gör en optimal installation vilket innebär mätningar på plats för att lokalisera lediga frekvenser, antal accesspunkter och övriga faktorer och krav som kunden har. Detta kan inkludera separerat gästnätverk med begränsade funktioner, egna nätverk (vlan) för olika funktioner som har olika säkerhetskrav. Man betalar för ett trådlöst nätverk och behöver inte fundera på hårdvara, uppdateringar (firmware), konfiguration mm – vi har hand om allt. Som extra service så finns alla de trådlösa nätverk vi tar hand om i vår svenska och säkra ”kontroller” som gör att vi t.ex. proaktivt kan flytta trafik från en belastad accesspunkt till en mindre belastad eller byta kanal vid eventuella störningar.
Onguard Wifi är en tjänst där vi tar hand om ditt trådlösa nätverk. Företaget behöver inte fundera på vad som händer om grannarna skaffar utrustning som stör mottagningen eller om en medarbetare glömt lösenordet eller hur nätverket reagerar när det är hög belastning.
Före installation utför våra tekniker en mätning av lokalen för att bedöma en optimal placering av Accesspunkter. Rapport från mätning och dokumentation gällande installation arkiveras så att både ExternIT och kunden kommer åt detta vid behov. När det trådlösa nätverket är igång övervakar vi det och ser till att det fungerar som det ska.
Om företaget behöver support ringer eller mailar de givetvis vår Svenska IT-Support. Allt sköts på distans via säker anslutning. Självklart ingår licens och uppdatering av mjukvaran samt försäkring.
Det trådlösa nätverket ska bara fungera och kostnaden vara lätt att förstå.
- Accesspunkt (AP)
- 275 kr/mån/AP inklusive hårdvara + managering (drift)
Frågor eller funderingar?
Tel: 08-501 015 21
Mail: sales@externit.se
Partner

Vid partnerskap agerar Externit IT-avdelning och vi går tillsammans igenom rapporter och tänkbara förbättringar, pågående och nya projekt samt övriga IT-relaterade frågor. Detta sker vid överenskomna jämna mellanrum.
Utöver detta har kunden både en primär teknisk konsult, som kommer vid fasta tillfällen eller vid behov och en teknisk affärsutvecklare (IT-chef) som håller i avstämningar, koordinerar projekt och fungerar som bollplank mot ledningen eller andra beslutsfattare.
Frågor eller funderingar?
Tel: 08-501 015 21
Mail: sales@externit.se
Vilka är vi?
Vi är det innovativa bolaget som genom att automatisera en stor del av kundernas tjänster sänker kostnaden för deras IT samtidigt som man höjer dess kvalité
Vår misson
Är att alla våra kunder ska känna sig lika trygga med en outsourcad IT-avdelning som man tidigare gjorde med egen personal, samt se fördelarna med inhyrd spetskompetens.
Vårt mål
Är att bygga relationer med våra kunder på sådant sätt att vi inte är en leverantör utan snarare en partner som man växer tillsammans med.
Våra kunder



